26 jan. 2016

SVAR PÅ KOMMENTAR

Jag fick en kommentar på bloggen tidigare i veckan från en ny läsare som precis hittat hit angående vad jag gör i Australien, om jag jobbar eller reser? Vart jag bor? Samt vad som fick mig att åka och insåg då att jag faktiskt inte skrivit speciellt mycket om det efter jag berättat att jag faktiskt skulle lämna Sverige och resa iväg.

Drömmen om att åka till Australien efter studenten har jag haft länge och kombinationen av att resa och uppleva men även bosätta sig och leva vardagsliv är det jag strävat efter. Jag reste hit med en tjej jag träffade via gruppen ''svenskar i Australien'' vilket jag nu i efterhand är glad att jag vågade göra då vi på bara någon månad är tighta som vi känt varandra hela livet.

Våran resa startade i Sydney där vi under första tiden flyttade runt mellan olika boenden på jakt efter en egen lägenhet som vi till slut hittade. Lägenheten ligger i Bondi och vi flyttade in där tillsammans med ett gäng andra svenskar där vi hann bo 6 veckor innan vi bokade våran östkustresa. Tiden i lägenheten är den roligaste under hela resan hittills. Man lärde känna sig själv väldigt bra av att alltid ha människor runt sig. Även fast det stundtals blev jobbigt av att bo många inpå varandra hade vi otroligt kul då vi alla blev som en familj där alla hade varsin roll. Under denna tiden hann jag även med att jobba en snabbis i en klädbutik som låg i Bondi.

Just nu är jag ute på resandefot tillsammans med Jennelie som jag reste till Austarlien med. Vi kommer under drygt 6 veckor resa östkusten från Cairns ner till Byron Bay. Därefter kommer vi åka tillbaks till Sydney och Bondi. Vad jag ska göra framåt är ännu oklart mitt mål är att stanna i Sydney och jobba ett tag innan jag fortsätter min resa. Hur och när vet jag dock inte då allt beror på boende och ekonomi men det är mitt mål just nu.

Planer, tankar och mål förändras dagligen men detta är en liten bild av hur jag tänker.

Inga kommentarer: