25 jan. 2016

ATT RESA ÖSTKUSTEN

Att resa östkusten under min tid i Australien har varit det jag verkligen vetat om att jag velat göra från hela början. Och för att få till en bra resväg som passar just oss skrev vi ner alla platser vi vill besöka och ungefär vad vi vill få ut av varje ställe och gick därefter till ett företag som hjälpte oss en bit på vägen med bokning av busspass, boende och aktiviteter för att underlätta. Det finns mängder av företag här som hjälper till med just detta så det är smidigt. Vi fick alltså ett ''schema'' för våran resa och behöver egentligen inte göra så mycket under resans gång förutom att boka in bussar och boende från/till vissa platser om vi exempelvis skulle vilja stanna kortare/längre på något ställe.

Under drygt 6 veckor ska vi hinna med att besöka:
- Cairns
- Magnetic Island
- Townsville
- Airlie Beach
- Whitsundays
- Hervey Bay
- Fraser Island
- Noosa
- Brisbane
- Surfers Paradise
- Byron Bay

Vi har valt att göra en ganska ''typisk'' östkustresa där vi har med det mesta man ''bör se och göra'' om man läser recensioner från tidigare på resandefot. Vi har dock inte med någon plats ''bara för att'' utan det är platser VI verkligen ville se och uppleva.

Har ni några fler frågor angående detta så ska jag fortsätta försöka svara så tydligt jag bara kan.

1 kommentar:

Camilla sa...

Wow, vilken resa och vilka upplevelser du kommer få med dig i bagaget. Är riktigt avundsjuk!