1 jan. 2016

ÅRSRESUMÉ 2015

JANUARI
2014 övergick till 2015 och tolvslaget firade jag tillsammans med min familj och hundratusentals andra människor på en strand i USA och det blev bästa nyåret i mitt liv. Våran DRÖM-resa fortsatte och vi hade både Cape Coral, Islamorada, Key West och Miami kvar att se framemot innan vi återvände hem till Sverige och snön.
FEBRUARI
Sista terminen på gymnasiet satte fart ordentligt och vardagslivet sprang ikapp mig. Plugget och fotbollen tog all min vakna tid. Jag tog chansen att komma ifrån stressen och åkte till Egypten i 9 dagar med Mattias för att inte röra ett finger och bara koppla bort allt och njuta.
MARS
Mars betyder Stockholm, Friends Arena, Mello-final och årets bästa helg. Detta året delade jag denna helgen med min kusin Molly. Hon fick en helg i Stockholm av mig i julklapp inklusive en biljett till Melodifestivalen. Jag är så glad att jag tog med henne och att hon fick uppleva min passion och kärlek till detta från förstaparkett och att vi tillsammans fick se Måns höja sångfågeln.
APRIL
April blev en riktig mys-månad. Jag spenderade väldigt mycket tid med familj och släkt speciellt runt Påsk då vi bland annat firade på Hooks Herrgård alla tillsammans. Jag umgicks även mycket med vänner och gosade över middagar, bruncher och myskvällar.
MAJ
Solen började titta fram mer och mer vilket innebar att jag som älskar klänningar började gå barbent och intala mig själv att sommaren hade kommit. Student mössan anlände och pirret i kroppen och längtan efter frihet kom mer och mer. Maj innebär också seriestart och mina tjejer gjorde mig till världens stoltaste tränare genom vinst i seriepremiären. Månaden avslutades med fetaste helgen i Göteborg, SUMMERBURST.
JUNI
Månaden jag väntat på i år hade kommit det var äntligen dags att tacka skolan adjö. Mösspåtagning, studentmiddag och bal skulle hinnas med innan den stora dagen D. Jag tog studenten och hade den absolut roligaste dagen hittills i mitt liv. Vädret, människorna, känslan ALLT var helt perfekt. Det blev även midsommar och den firades som alla andra år på Liseberg med familjen. Jag återvände snabbt därpå till Göteborg för en helg tillsammans med Johanna. Vi gick på One Direction på Ullevi och avslutade juni månad med shopping.
JULI
Svensksommar beskriver denna månad helt perfekt. Vi spenderade tid ute hos kusinerna i Bunn, åkte båt, grillade och satt ute till myggorna fick oss att säga ifrån. Jag och Johanna åkte till mormor på landet för poolhäng och mys. Lovisa kom även till Jönköping för första gången på allt för många år och vi proppade vårt schema den veckan för att hinna med så mycket som möjligt. Jag och pappa åkte även till Göteborg i några dagar för att gå på Gothia Cup vilket var hur kul som helst, fotboll från tidig morgon till sen kväll. Vi lyckades även klämma in en tripp genom Skåne med familjen innan månaden nått sitt slut.
AUGUSTI
Augusti blev en riktig kärleksmånad. Den startade i Stockholm där jag spenderade tid tillsammans med familjen i ett par dagar för att bara mysa men framförallt för att stödja allas rätt till kärlek under PRIDE. Hela månaden bestod egentligen av gemenskap med familj, släkt och vänner. Vi badade mycket hos mormor, min kusin Molly kom till Jönköping och jag och mamma plockade blåbär och hade en mysig dag i Gränna. Jag och Johanna sov även några nätter under stjärnorna vilket vi gör varje sommar.
SEPTEMBER
Tröttnade på Sverige och åkte till Turkiet i en vecka tillsammans med Johanna. Veckan blev fantastisk på många olika sätt och det blev en resa jag kommer minnas hela livet. Det var även dags för min kusin Elvis som föddes på midsommarafton att döpas. Och sist men inte minst fyllde Clara och Jonna efter lång väntan äntligen 18 år vilket vi självklart firade.
OKTOBER
En månad i väntans tider. Drömmen om Australien skulle äntligen slå in och dagarna fram till avfärd bestod egentligen av väntan. Jag passade på att njuta av allt hemma lite extra. Jag umgicks med vänner, familj och släkt varje dag och samlade på mig kärlek inför resan. J-södra gick även upp till allsvenskan vilket vi firade med både släkt och familjekompisar. Jag åkte också till Lovisa i Linköping en sista gång. Avfärd började närma sig och jag hade middag med hela släkten och brunch med alla mina vänner för att säga hejdå en sista gång. Nu skulle mitt äventyr börja.
NOVEMBER
Min första hela månad i Australien började ta fart och jag insåg mer för varje sekund att jag hade tagit rätt beslut i att lämna Sverige och våga testa mina vingar. Första veckorna bestod av mycket turistande och intryck och jag började hyfsat snabbt vänja mig vid nya rutiner. Nya band växte starkare och jag insåg att Australien är the place to be.
DECEMBER
Efter mycket farande och flängande hittade vi äntligen en lägenhet där vi nu bor ett helt gäng svenskar. Jag har även fått jobb och hunnit tjäna lite pengar vilket gjort bankkontot gott. Känslan av att landa i tryggheten har varit så skön. Julen kom och försvann lika snabbt men vi hann fira ordentligt med svenska traditioner även fast julkänslorna inte fanns där. Året avslutades på bästa sätt med champagnebrunch och firande på Luna Park precis vid Harbour Bridge med vänner dansandes till Will Sparks med fyrverkerier så långt ögat kunde nå. TACK 2015 OCH VÄLKOMMEN 2016.

1 kommentar:

Hannah sa...

Bra inlägg! Älskar resuméer:)