28 sep. 2015

PERFECT PANCAKES

Pannkakor kommer nog alltid vara min number one när det gäller frukost, det finns verkligen inget som är godare. Eftersom jag inte kan äta den typiska ''fil och bröd'' frukosten då den inte är snäll nog för att min mage ska må bra så blir det ofta pannkakor.
Detta receptet är glutenfritt och går att göra även laktosfritt beroende på vilken mjölk man väljer att använda. De blir fantastiskt goda.

Recept 1 person, 2 pannkakor
2 ägg
1,5 dl kokosmjölk (eller vilken annan mjölk som helst)
1 tsk fiberhusk
1/4 vaniljstång (skrapa av vaniljen och tillsätt i smeten)
Blanda ihop allt och vispa ORDENTLIGT. Jag steker mina pannkakor i kokosolja då det tillför en mycket god smak.
Precis som ''VANLIGA'' pannkakor men mycket snällare för magen.
Jag föredrar att servera med hallon eller lite kokos.

2 kommentarer:

Jonna sa...

Älskar dina recept, mer sånt TUMBS UP:-)

Fanni Malmqvist sa...

Tack! Ska försöka bli bättre hehe. Kram!