26 apr. 2014

PEANUT BUTTER

Jag måste slänga in ett tips på detta otroligt goda jordnötssmör, som förövrigt är väldigt ''BRA'' om man äter det i rätt mängd. Måste erkänna att jag är en av dem som alltid trott att jordnötssmör är otroligt onyttigt oavsett vilket man väljer, men det är fel. Väljer du ett jordnötssmör som är ekologiskt med ett högt innehåll av jordnötter (mitt innehåller 99,3 %) och utan socker så får du istället i dig många bra näringsämnen, kolhydrater, fetter och fibrer.
 
Ni ser min favorit på bilderna nedan och jag rekommenderar er verkligen att testa det. Hoppa över sockret och alla onyttigheter när det finns alternativ. TESTA!
 
Det är perfekt med en sked jordnötssmör om dagen till några äppelklyftor som mellanmål, eller ja det är mitt favorit användningsområde, så gott verkligen.