30 apr. 2014

HATA INTE DITT LIV, FÖRÄNDRA

Ingen kan säga att du måste må bra eller ta dina problem ifrån dig, men man kan inte hata livet varje dag och glömma att leva. Det viktigaste i livet är inte vad som händer om fem år utan hur du mår precis just nu. För att lyckas i livet krävs inte högsta betyg i allt. Det viktiga är viljan att bli något, engageman, att man har som mål i livet att bli en bra människa och göra det man tycker är kul. Man måste inte bli advokat eller läkare.. man ska ha som mål att älska livet oavsett om det för dig är att bli modell, öppna ett fik eller jobba på ICA.

Orden ovanför är viktiga. Dem sa pappa till mig idag efter jag kom hem från skolan med ett humör jag inte alls trivs med. Jag är tillbaks i svackan jag sakta började ta mig upp ur, jag är längst ner på botten. Att klara av allt i skolan fram tills sommaren och ligga på högstanivån är för mig ett mysterium. Jag måste här och nu intala mig själv att jag måste må bra och göra mitt bästa och efter det spelar resultatet ingen roll.

Mitt mål ska bli att sluta 2:an utan kurser efter mig, med mindre hjärnspöken i huvudet, med en friskare kropp och ett stort leende på läpparna. Det andra ska inte få spela in. Utmaningen blir att plugga mycket mindre och börja ta allt på mindre allvar annars kommer jag rasa ihop OCH DET ÄR SNART, VÄLDIGT SNART!