2 mars 2014

BESÖK I HUVUDSTADEN

Åh hej på er allihopa är allt bra? Jag mår fantastiskt bra och är helt hög på allt jag upplevt de två senaste dygnen. Som ni säkert redan vet har jag varit i Stockholm tillsammans med Linn. Vi har haft det så himla bra shopping, god mat, träffat underbara människor och uppfyllt en av mina högsta drömmar att se Avicii live, HELT MAGISKT!

I fredags ringde klockan innan 6 på morgonen och det var bara till att hoppa upp för att hinna med tåget. Denna fantastiska helg hade äntligen startat...

Vi var uppe i Stockholm lite efter klockan 10 och låste in våra väskor på stationen för att gå några timmar på stan innan vi tog tunnelbanan till lägenheten där vi bodde för att göra oss redo inför kvällen och hälsa på några familjekompisar till mig.

Vi träffade Linns jobbakompisar för att ladda upp ordentligt, riktigt härliga tjejer. Sen var stunden äntligen kommen och vi begav oss mot Tele2 Arena, OVERKLIGT!

Finner inga ord för kvällen, en av dem absolut bästa i mitt liv. Blir varm i hela kroppen när jag tänker på det. En otroligt bra konsert Avicii är så grymt mycket bättre Live förstår ni då hur fantastiskt det var? Att stå på ett dansgolv med tusentals människor och dansa i timmar till en av världens bästa d:js får TIO POÄNG.




Efter drygt 4 timmars sömn ringde klockan och nej jag behöver inte ens förklara mer, att vi var trötta är bara förnamnet. Vi försökte vakna till någorlunda och gjorde oss i ordning för ännu en dag på stan vi startade det hela med en fantastisk brunch.
Vi tog en taxi till Rörstrandsgatan 12 där vi åt på Emma´s som är ett väldigt litet men otroligt mysigt Café. Tycker verkligen ni ska kika in där om ni får möjligheten, TIPS!





Goa och glada rörde vi oss mot Hötorget och Sergel för en shoppingdag innan tåget rullade hem mot Jönköping igen, en riktigt lyckad helg so far.