28 sep. 2013

VAD TYCKER DU OM HÖSTEN?

Har funderat på vad jag egentligen tycker om hösten och hittade en bra förklaring på twitter ''hösten är inte , sköna halsdukar, fina löv och mysiga filmkväller'' det är kyla, regn i ansiktet, depprison, grått och tråkigt'' och helt ärligt tycker jag den stämmer in på mig ganska bra. Men idag när jag tände brasan, satt i myskläder och tofflor och fortfarande frös kände jag ''detta är ganska mysigt ändå''. Hösten är ganska bra, men att ta sig förbi perioden att sätta på sig jeans istället för klänning är inget jag tycker om. Jag älskar att gå barbent, det är frihet.

Att plocka fram jackor
En annan sak som jag tycker är jobbig är det där med höstjackor. Man försöker hitta en jacka som ska passa till det mesta, är snygg och LAGOM varm. Och det där med ''lagom'' är så svårt. Ena dagen regnar det, andra dagen är det sol och ''höstsolen'' är ganska varm när den ligger på, blåsigt, nästa minusgrader när man går till skolan och under dagen svettas man som en gris för man tagit på sig för mycket. Ska det vara höst vill jag ha höst på riktigt inget mellanting. Jag vill ha blåst och kyla så man behöver ha jacka, halsduk och kanske till och med något på huvudet för att inte frysa. Jag vill se höstens trendiga färger vitt, rött, grönt och blått, stora pälsar, kappor, boots, mörka jeans och stickat på stan. Det är höst för mig!