24 juli 2013

Dag 21 - smeknamn du har & varför

Detta är några av mina smeknamn jag haft genom åren!
  • Malmqvist - Det är mitt efternamn och liva började kalla mig det på fotbollsplanen eftersom vi har många som heter fanny i laget, så nu säger nästan alla i laget det i samband med matcher och träningar.
  • Malm - Det kommer också från mitt efternamn och från början var det min bror som blev kallad det av sina kompisar sen började folk kalla mig det också.
  • Mjukost - Haha vet inte hur jag ska förklara detta vet knappt själv varför jag fick detta som smeknamn när jag var liten men pappa var den som började säga det till mig.
  • Noss/Nossnass - Två till smeknamn jag fick av pappa som liten och vet egentligen inte varför.
  • Fanta - Min kusin molly har alltid sagt fanta/fantafanni eller fannifanta till mig antar att det är för båda orden börjar på f. Har ingen bättre gissning iallafall!
  • Manni Falmqvist - Vet inte varför men en dag så började nilla kalla mig för manni och jag henne för lernilla. Vi ändrade första bokstaven på för och efternamnet och sen har det levt vidare.