23 okt. 2012

tips!

Egentligen finns det inget tips för fin hy enligt mig det där är så olika något som fungerar för mig kanske ger en annan person sämre hy. Jag har en ''normal'' tonårshy vad det nu är? Har inte överdrivet mycket finnar utan lite små prickar i pannan och lite på kinderna som kommer och går ibland har jag inget alls och andra dagar har jag lite ''prickar''. Det är min beskrivning enligt mina vänner så syns det knappt. Det där sitter i huvudet. Om ni känner igen er ''små röda prickar under vissa perioder'' så ska jag visa hur jag håller min hy ren, fin och så len som det bara går. 
steg 1
Jag använder mig av hudvårdsserien aknicare innehåll: tvätt, ett slags ansiktsvatten och en kräm det finns att köpa på hudvårdssalonger och kostar runt tusenlappen.
Steg 2
Ansiktsmask vid namn acne killer beställd från usa tipset är att googla namnet för att hitta återförsäljare priset går upp och ner beroende på kampanj osv men ligger runt 600 kr för 10 masker.
Steg 3
Efter jag rengjort huden med min serie tar jag på masken tid: 30 min
Steg 4
Efter 30 min drar jag bort den försiktigt (det gör ganska ont)
Steg 5
Till sist använder jag mig av en återfuktningskräm som finns att köpa på apotek för bra pris.

Det bästa tipset jag kan ge gå till en läkare/salong och be dom kolla på din hud och där efter visa produkter de tror skulle passa just dig. Testa er fram det kan hända att det inte alls fungerade gå då tillbaka och försök igen. Man får lägga ner mycket pengar för att hitta något bra men det kan det vara värt. Riktar detta till alla, personer med jätte bra hy och personer med sämre. Det är alltid bra att använda sig av produkter för att huden ska ha så bra kvalitet som möjligt den kan alltid bli bättre. Hoppas jag varit till någon hjälp!